Archief

Maak de gewenste selectie en klik op Filter

Home > Nieuws > ArchivesBerichten >

Vacature taalcoördinator Zomerschool

8 april 2024

Stichting PAS zoekt leerkrachten voor de Zomerschool


Vacature leerkracht Zomerschool

18 maart 2024

Stichting PAS zoekt leerkrachten voor de Zomerschool


Vacature onderwijsassistent Zomerschool

18 maart 2024

Stichting PAS zoekt onderwijsassistenten voor de Zomerschool


Jaarverslag 2021-2022

20 december 2022

In het jaarverslag 2021-2022 staan onze doelen, opbrengsten en een blik op de toekomst in de programma’s: vroegsignalering en educatie (0-6) doorontwikkelen en vergroten perspectief (4-14+). In dit jaarverslag willen wij u laten zien waar wij als Stichting PAS het verschil maken; waar we trots op zijn! Het jaarverslag is hier te lezen.


Arnhemse Monitor Kansengelijkheid 2021-2022

20 december 2022

In de Arnhemse monitor kansengelijkheid brengen we het bereik van onze doelgroep in beeld, geven we een overzicht van de kwaliteit van de interventies en activiteiten die worden ingezet om kansengelijkheid te bevorderen en brengen we de opbrengsten hiervan in kaart.


Logopedisten Stichting PAS presenteren taalkaart

6 december 2022

De logopedisten van Stichting PAS hebben een taalkaart ontwikkeld voor medewerkers in de kinderopvang. De taalkaart bestaat uit twee onderdelen: een schema over de Nederlandse taal- en spraakontwikkeling een overzicht van de meertalige taalontwikkeling De schema’s zijn bedoeld als leidraad; een hulpmiddel om de taalontwikkeling van kinderen in de groep beter in beeld te krijgen.…


Evaluatie Pilot Nazorg Nieuwkomers

1 november 2022

Doel Pilot Het doel van het nazorgprogramma is het ontwikkelen van een doorgaande leerlijn voor nieuwkomersleerlingen. Een belangrijke opdracht van stichting PAS is het creëren van een doorgaande lijn in het onderwijs aan alle leerlingen. De pilot sluit dan ook naadloos aan bij het aanbod van Stichting PAS. Door in te zetten op het overgangsmoment…


OAB scan gemeente Arnhem 2021 – 2022

1 juli 2021

In opdracht van Stichting PAS heeft Sardes heeft voor het derde jaar op rij een OAB scan samengesteld. Hierin staat alle informatie over de totstandkoming van de achterstandsscores.


Passende kinderopvang: een voorbeeld voor de rest van Nederland

25 februari 2021

Kijken naar wat er wél mogelijk is: dat is het motto van de coaches Passende kinderopvang in Arnhem.


Stroomt er een nieuwkomersleerling vanuit het Mozaïek of de Paulusschool door naar jouw school?

18 januari 2021

Dan is deze informatie belangrijk voor jou! Kinderen tussen de 6 en 12 jaar die net in Nederland zijn gaan in Arnhem eerst een jaar naar een neveninstroomklas, waar zij de Nederlandse taal leren. Wanneer deze kinderen daarna instromen in een reguliere groep bij een wijkschool spreken ze al een aardig woordje Nederlands, maar de…


Extra begeleiding voor nieuwkomers die instromen in de bovenbouw

20 september 2020

We willen een nóg betere overdracht en doorgaande lijn realiseren. Daarom gaan we een pilot draaien waarbij we zowel de leerkracht als de kinderen die instromen in de bovenbouw extra ondersteunen en begeleiden.


Update VoorleesExpress

29 juni 2020

Na de zomervakantie starten er weer nieuwe voorleestrajecten. Help jij mee om eventuele extra opgelopen achterstand aan te pakken?! Meld een gezin aan bij de VoorleesExpress!


SPOC #1: Leren van een nieuwe taal

11 maart 2020

Nieuwe SPOC (small private online course) behandelt verschillende aspecten van het leren van een nieuwe taal: Horen, Begrijpen en Onthouden.


Taalrijke thuisomgeving

21 januari 2020

De onderdelen van het project Taalrijke thuisomgeving zijn in een praatplaat verwerkt. Het geeft weer hoe we in Arnhem samenwerken aan een taalrijke thuisomgeving.


Preventieve logopedie in de VVE

24 april 2018

Preventieve logopedie in de VVE: wat doen onze PAS logopedisten allemaal? Lees meer in de folder.


Informatie over taalspelgroepen

1 maart 2018

Een taalspelgroep is een serie van 12 bijeenkomsten voor kinderen uit groep 2, waarin zij een uur bezig zijn met de woordenschat aan de hand van creatieve werkvormen. Deze bijeenkomsten worden geleid door een kunstenaar die ervaring heeft in het onderwijs.


© 2024 Stichting PAS