In het jaarverslag 2021-2022 staan onze doelen, opbrengsten en een blik op de toekomst in de programma’s: vroegsignalering en educatie (0-6) doorontwikkelen en vergroten perspectief (4-14+). In dit jaarverslag willen wij u laten zien waar wij als Stichting PAS het verschil maken; waar we trots op zijn! Het jaarverslag is hier te lezen.
In de Arnhemse monitor kansengelijkheid brengen we het bereik van onze doelgroep in beeld, geven we een overzicht van de kwaliteit van de interventies en activiteiten die worden ingezet om kansengelijkheid te bevorderen en brengen we de opbrengsten hiervan in kaart.
De logopedisten van Stichting PAS hebben een taalkaart ontwikkeld voor medewerkers in de kinderopvang. De taalkaart bestaat uit twee onderdelen: een schema over de Nederlandse taal- en spraakontwikkeling een overzicht van de meertalige taalontwikkeling De schema’s zijn bedoeld als leidraad; een hulpmiddel om de taalontwikkeling van kinderen in de groep beter in beeld te krijgen.…
Doel Pilot Het doel van het nazorgprogramma is het ontwikkelen van een doorgaande leerlijn voor nieuwkomersleerlingen. Een belangrijke opdracht van stichting PAS is het creëren van een doorgaande lijn in het onderwijs aan alle leerlingen. De pilot sluit dan ook naadloos aan bij het aanbod van Stichting PAS. Door in te zetten op het overgangsmoment…
Leerlingen die behoefte hebben aan extra ondersteuning en verbreding van hun horizon kunnen gebruik maken van de verlengde leertijd. Stichting PAS organiseert met dit doel samen met partners de Zomerschool en de Weekendschool. ZomerschoolWeekendschool "Ik zou willen dat het hele jaar zo leuk is als de Zomerschool" Zomerschool Sinds 2009 organiseert Stichting PAS de Zomerschool…
In opdracht van Stichting PAS heeft Sardes heeft voor het derde jaar op rij een OAB scan samengesteld. Hierin staat alle informatie over de totstandkoming van de achterstandsscores.
Ouders zijn belangrijke partners in programma’s voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) die gericht zijn op het voorkomen van onderwijsachterstanden.
Kijken naar wat er wél mogelijk is: dat is het motto van de coaches Passende kinderopvang in Arnhem.
We willen een nóg betere overdracht en doorgaande lijn realiseren. Daarom gaan we een pilot draaien waarbij we zowel de leerkracht als de kinderen die instromen in de bovenbouw extra ondersteunen en begeleiden.
In deze scan wordt duidelijk wat het rekenmodel met de achterstandsscores betekent voor de gemeente Arnhem.
Doel van het schoolcontactwerk is om het contact tussen ouders, school en leerling te verbeteren en op die manier een bijdrage te leveren aan de optimale ontplooiing van leerlingen uit de doelgroep.
Het nieuwe jaarverslag van de inspectie De Staat van het Onderwijs is uit. In het rapport publiceert de inspectie van het onderwijs jaarlijks een overzicht van de belangrijkste trends en ontwikkelingen in het Nederlandse onderwijsstelsel.
Er zijn veel mogelijkheden voor thuisleren via computer of tv. Voor ouders, leerkrachten en pm-ers hebben we tips verzameld.
De Zomerschool Arnhem breidt uit! Deze zomer zijn er twee locaties: één in Arnhem noord en één in -zuid.
Stichting PAS neemt deel in de Werkplaats Onderwijskansen Arnhem Nijmegen (WOAN). Regelmatig berichten we via deze nieuwsbrief over dit werkplaats onderwijsonderzoek.
Nieuwe SPOC (small private online course) behandelt verschillende aspecten van het leren van een nieuwe taal: Horen, Begrijpen en Onthouden.
Doordat steeds bekender wordt hoe waardevol de inzet van de VoorleesExpress is, worden er meer kinderen aangemeld. Dus er zijn nog steeds vrijwilligers nodig!
De onderdelen van het project Taalrijke thuisomgeving zijn in een praatplaat verwerkt. Het geeft weer hoe we in Arnhem samenwerken aan een taalrijke thuisomgeving.
Stichting PAS neemt deel in de Werkplaats Onderwijskansen Arnhem Nijmegen (WOAN). Regelmatig berichten we via deze nieuwsbrief over dit werkplaats onderwijsonderzoek.
Het OAB beleid Arnhem is vastgesteld voor de periode 2019 – 2023. De kwaliteitseisen bieden een kapstok voor de uitvoering van OAB activiteiten.
Kindcentrum-ontwikkeling is een middel om integrale samenwerking te bevorderen en daardoor kansengelijkheid van kinderen te vergroten. "It takes a village to raise a child" Stichting PAS en kindcentrum-ontwikkeling Uit landelijk onderzoek en peilingen blijkt dat ⅔ van alle onderwijsprofessionals verwachten dat hun school vóór 2020 onderdeel uitmaakt van een IKC. Het perspectief voor de toekomst…