Stichting PAS zoekt onderwijsassistenten voor de Zomerschool
In het jaarverslag 2021-2022 staan onze doelen, opbrengsten en een blik op de toekomst in de programma’s: vroegsignalering en educatie (0-6) doorontwikkelen en vergroten perspectief (4-14+). In dit jaarverslag willen wij u laten zien waar wij als Stichting PAS het verschil maken; waar we trots op zijn! Het jaarverslag is hier te lezen.
In de Arnhemse monitor kansengelijkheid brengen we het bereik van onze doelgroep in beeld, geven we een overzicht van de kwaliteit van de interventies en activiteiten die worden ingezet om kansengelijkheid te bevorderen en brengen we de opbrengsten hiervan in kaart.
De logopedisten van Stichting PAS hebben een taalkaart ontwikkeld voor medewerkers in de kinderopvang. De taalkaart bestaat uit twee onderdelen: een schema over de Nederlandse taal- en spraakontwikkeling een overzicht van de meertalige taalontwikkeling De schema’s zijn bedoeld als leidraad; een hulpmiddel om de taalontwikkeling van kinderen in de groep beter in beeld te krijgen.…
Doel Pilot Het doel van het nazorgprogramma is het ontwikkelen van een doorgaande leerlijn voor nieuwkomersleerlingen. Een belangrijke opdracht van stichting PAS is het creëren van een doorgaande lijn in het onderwijs aan alle leerlingen. De pilot sluit dan ook naadloos aan bij het aanbod van Stichting PAS. Door in te zetten op het overgangsmoment…
Leerlingen die behoefte hebben aan extra ondersteuning en verbreding van hun horizon kunnen gebruik maken van de verlengde leertijd. Stichting PAS organiseert met dit doel samen met partners de Zomerschool en de Weekendschool. ZomerschoolWeekendschool "Ik zou willen dat het hele jaar zo leuk is als de Zomerschool" Zomerschool Sinds 2009 organiseert Stichting PAS de Zomerschool…
In opdracht van Stichting PAS heeft Sardes heeft voor het derde jaar op rij een OAB scan samengesteld. Hierin staat alle informatie over de totstandkoming van de achterstandsscores.
Dan is deze informatie belangrijk voor jou! Kinderen tussen de 6 en 12 jaar die net in Nederland zijn gaan in Arnhem eerst een jaar naar een neveninstroomklas, waar zij de Nederlandse taal leren. Wanneer deze kinderen daarna instromen in een reguliere groep bij een wijkschool spreken ze al een aardig woordje Nederlands, maar de…
We willen een nóg betere overdracht en doorgaande lijn realiseren. Daarom gaan we een pilot draaien waarbij we zowel de leerkracht als de kinderen die instromen in de bovenbouw extra ondersteunen en begeleiden.
Doel van het schoolcontactwerk is om het contact tussen ouders, school en leerling te verbeteren en op die manier een bijdrage te leveren aan de optimale ontplooiing van leerlingen uit de doelgroep.
Het nieuwe jaarverslag van de inspectie De Staat van het Onderwijs is uit. In het rapport publiceert de inspectie van het onderwijs jaarlijks een overzicht van de belangrijkste trends en ontwikkelingen in het Nederlandse onderwijsstelsel.
Er zijn veel mogelijkheden voor thuisleren via computer of tv. Voor ouders, leerkrachten en pm-ers hebben we tips verzameld.
De Zomerschool Arnhem breidt uit! Deze zomer zijn er twee locaties: één in Arnhem noord en één in -zuid.
Stichting PAS neemt deel in de Werkplaats Onderwijskansen Arnhem Nijmegen (WOAN). Regelmatig berichten we via deze nieuwsbrief over dit werkplaats onderwijsonderzoek.
Nieuwe SPOC (small private online course) behandelt verschillende aspecten van het leren van een nieuwe taal: Horen, Begrijpen en Onthouden.
Spel aan Huis is een laagdrempelige voorziening voor gezinnen met jonge kinderen in Arnhem.
Doordat steeds bekender wordt hoe waardevol de inzet van de VoorleesExpress is, worden er meer kinderen aangemeld. Dus er zijn nog steeds vrijwilligers nodig!
De onderdelen van het project Taalrijke thuisomgeving zijn in een praatplaat verwerkt. Het geeft weer hoe we in Arnhem samenwerken aan een taalrijke thuisomgeving.
Stichting PAS neemt deel in de Werkplaats Onderwijskansen Arnhem Nijmegen (WOAN). Regelmatig berichten we via deze nieuwsbrief over dit werkplaats onderwijsonderzoek.
Een taalrijke omgeving is een omgeving waarin praten en boeken een belangrijke rol spelen. Helaas groeien in Arnhem niet alle kinderen op in zo’n omgeving. Dat is jammer omdat dit gevolgen heeft op de lange termijn. In deze folder staan Arnhemse activiteiten beschreven gericht op een sterkere taalontwikkeling.