In het jaarverslag 2021-2022 staan onze doelen, opbrengsten en een blik op de toekomst in de programma’s: vroegsignalering en educatie (0-6) doorontwikkelen en vergroten perspectief (4-14+). In dit jaarverslag willen wij u laten zien waar wij als Stichting PAS het verschil maken; waar we trots op zijn! Het jaarverslag is hier te lezen.
In de Arnhemse monitor kansengelijkheid brengen we het bereik van onze doelgroep in beeld, geven we een overzicht van de kwaliteit van de interventies en activiteiten die worden ingezet om kansengelijkheid te bevorderen en brengen we de opbrengsten hiervan in kaart.
In opdracht van Stichting PAS heeft Sardes heeft voor het derde jaar op rij een OAB scan samengesteld. Hierin staat alle informatie over de totstandkoming van de achterstandsscores.
Kijken naar wat er wél mogelijk is: dat is het motto van de coaches Passende kinderopvang in Arnhem.
Wil jij in je kinderopvanglocatie ook meer doen met voorlezen? We hebben ruimte voor 6 nieuwe BoekStart-locaties!
Begin juni presenteerden twee groepjes HAN studenten van het Sparkcentre Presikhaaf hun onderzoek. Een Sparkcentre is een werkplaats waarin studenten, docenten, onderzoekers en professionals interprofessioneel samenwerken, leren en opleiden rondom vraagstukken in een wijk.
Vanuit het project VVE DigiTaal ontvingen alle VVE locaties een All in One PC. Hannah Azmi, werkzaam bij Skar Wereldkwartier vertelt over haar ervaringen met de pc.
De onderdelen van het project Taalrijke thuisomgeving zijn in een praatplaat verwerkt. Het geeft weer hoe we in Arnhem samenwerken aan een taalrijke thuisomgeving.
Van de onderdelen van het project Taalrijke thuisomgeving is een praatplaat gemaakt; een mooi overzicht van alle activiteiten in de stad.
Vroegsignalering en toeleiding van doelgroeppeuters naar voorschoolse educatie; informatiefolders voor professionals en ouders
Kindcentrum-ontwikkeling is een middel om integrale samenwerking te bevorderen en daardoor kansengelijkheid van kinderen te vergroten. "It takes a village to raise a child" Stichting PAS en kindcentrum-ontwikkeling Uit landelijk onderzoek en peilingen blijkt dat ⅔ van alle onderwijsprofessionals verwachten dat hun school vóór 2020 onderdeel uitmaakt van een IKC. Het perspectief voor de toekomst…