Arnhemse peuters kunnen twee uur per week extra naar opvang

19 september 2019
Home > Nieuws > Over PAS > PAS nieuwsbrief > Arnhemse peuters kunnen twee uur per week extra naar opvang

Vanaf september 2019 kunnen in Arnhem alle kinderen vanaf 2 jaar wekelijks 14 uur peuteropvang krijgen. Dit was voorheen 12 uur per week. De gemeente Arnhem is daarmee één van de eerste gemeenten in Nederland waar dit aanbod geldt. Uniek is dat het aanbod in Arnhem geldt voor kinderen met- én kinderen zonder taal- of leerachterstand.

Campagne
Om dit bij ouders van jonge kinderen onder de aandacht te brengen is de gemeente een campagne gestart. Wethouder Hans de Vroome van Jeugdzaken gaf gisteren het startsein. Alle ouders en verzorgers van jonge kinderen ontvangen in de week van 23 september een brief en een folder over peuteropvang. Die folder komt ook in meerdere talen op de website van de gemeente Arnhem, en komen beschikbaar op de opvanglocaties. Ook is er een animatiefilmpje gemaakt en volgen er berichten op social media.

Belangrijke boodschappen:

– peuteropvang: een goede voorbereiding op de basisschool
– peuteropvang: leuk en leerzaam
– spelend leren in de peuteropvang
– moedertaal en Nederlands, allebei belangrijk
– aanmelden bij peuteropvang? Er is hulp mogelijk

Jullie zijn een onmisbare schakel!
Pm-ers zijn een onmisbare schakel om de nieuwe regeling en deze boodschappen onder de aandacht van ouders te brengen. Via de communicatieafdeling van je organisatie ontvangt iedere locatie folders etc. om ouders te kunnen informeren. Houd ook de website van de gemeente en social media in de gaten. Ook wij zullen natuurlijk de info delen.