Samen voor Taal in Arnhem

1 april 2021
Home > Nieuws > Algemeen > Samen voor Taal in Arnhem

In 2018 en 2019 zijn we in Arnhem onder de titel Taalrijke Thuisomgeving’ bezig geweest met het versterken en taalrijker maken van de omgeving van jonge kinderen in Arnhem. In 2020 hebben we als partners in Arnhem besloten om verder te gaan werken aan een nieuw meerjarig programma. Dit programma hebben we ‘Samen voor taal in Arnhem’ genoemd.

We gaan werken aan twee programma-onderdelen. Dit is ten eerste de implementatie van de aanpak Thuis in Taal en vergroten en ten tweede het vergroten van bereik van de doelgroep met het Woordenwinkeltje

De aanpak Thuis in Taal bestaat uit scholing en 5 leerkringen. De eerste leerkring met medewerkers van Rozet, Rijnstad, Stichting PAS en VGGM is begonnen. De volgende groep die van start zal gaan met leerkringen zijn pedagogisch medewerkers van de peuteropvang.

Wil je weten welke organisaties meedoen of wat er gebeurt op gebied van Samen voor Taal? Kijk dan op de website Samen voor Taal.

Door: Jonathan Simonis
Projectmedewerker Samenwerken met ouders & adviseur Kansengelijkheid Presikhaaf