Samenwerken met ouders; pilot VVE-afspraak

12 maart 2020
Home > Nieuws > Over PAS > PAS nieuwsbrief > Samenwerken met ouders; pilot VVE-afspraak

Bij de VVE-locaties werken we graag samen met ouders om te zorgen dat een kind zoveel mogelijk tot bloei komt. We gaan nog vaker met ouders in gesprek om te beslissen wat we doen op de locaties en wat ouders thuis kunnen doen. Om ouders hierin te ondersteunen zijn er allerlei hulptroepen, zoals de ouderbijeenkomsten op de peuteropvanglocatie of Spel aan Huis.

Bij de consultatiebureaus in Presikhaaf en in Klarendal zijn we een pilot gestart met de VVE-afspraak. Wanneer een kind bij het consultatiebureau een VVE-indicatie krijgt zullen ouders ook een VVE-afspraak maken. Zij kiezen welke vorm van ondersteuning zij willen, en laten dit vervolgens weten aan de peuteropvang waar hun kind naartoe gaat.

Over 3 maanden evalueren we en voeren eventuele aanpassingen door in het document. Daarna wordt het werken met de VVE-afspraak ingevoerd bij alle consultatiebureaus en op de locaties. We houden jullie op de hoogte.