Terugblik najaarsconferentie 100% Geletterd

12 december 2019
Home > Nieuws > Algemeen > Terugblik najaarsconferentie 100% Geletterd

Donderdag 28 november vond in Rozet de najaarsconferentie 100% Geletterd plaats, in combinatie met de afsluiting van het project Taalrijke Thuisomgeving. Thema van de conferentie was ‘Help het kind, ken de ouder’. De organisatie van de conferentie was een samenwerking tussen Rozet, Stichting PAS, Actief Ouderschap, de HAN en Gemeente Arnhem.

De conferentie had de vorm van een interactieve game door het hele Rozet-gebouw. De ruim 100 deelnemers waren erg enthousiast en vol lof over de opzet met vragen en opdrachten. Vooral het in gesprek gaan met taalambassadeurs, anderstalige ouders en vluchtelingenouders heeft velen de ogen geopend.

Wethouder Hans de Vroome was aanwezig en vulde een peilbuis van Arnhem 100% geletterd! In deze peilbuizen, die op meerdere Arnhemse locaties staan, wordt bijgehouden hoeveel laaggeletterden bereikt zijn door de verschillende acties. Er kwamen 55 pingpongballen bij!

foto: Rozet