Update VoorleesExpress

29 juni 2020
Home > Nieuws > Algemeen > Update VoorleesExpress

De VoorleesExpress start weer na de zomervakantie

Sinds april is het weer mogelijk om nieuwe gezinnen bij de VoorleesExpress aan te melden. Leuk dat een aantal toeleiders hiervan al gebruikt heeft gemaakt! Want de corona-crisis heeft nog een keer laten zien hoe snel kinderen uit kansarme gezinnen achter gaan lopen, als de toegang tot onderwijs en de ondersteuning bij leren beperkt is.

We zijn blij dat we, door versoepelingen van de lockdown, na de zomervakantie nieuwe voorleestrajecten kunnen opstarten. Gezinnen die al gestart waren worden dan ook weer persoonlijk bezocht en in overleg wordt het traject verlengd.

Om gewapend te zijn tegen een mogelijke tweede golf van infecties zijn we druk bezig om het concept van de VoorleesExpress aan te passen. Zo zoeken we bijvoorbeeld samen met gezin en vrijwilliger naar alternatieve locaties om voor te lezen, in het geval dat de 1,5 meter afstand thuis niet mogelijk is. Verder bieden wij ondersteuning aan onze vrijwilligers om aan het online contact een extra dimensie toe te voegen.

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar voorleesexpress@rozet.nl. Een gezin aanmelden kan via de website.