Update VoorleesExpress

10 maart 2020
Home > Nieuws > Over PAS > PAS nieuwsbrief > Update VoorleesExpress

Sinds januari is er een aanmeldstop bij de VoorleesExpress voor nieuwe gezinnen. Bestaande toeleiders hebben hierover in januari een e-mail ontvangen. De reden hiervoor is een tekort aan vrijwilligers voor de 50 gezinnen die waren aangemeld. Doordat steeds bekender wordt hoe waardevol de inzet van de VoorleesExpress is, worden er meer kinderen aangemeld.

Voorlezers gezocht
Door intensieve werving zijn voor de helft van de gezinnen voorlezers gevonden. Dit geldt vooral voor de gezinnen die in Arnhem Noord wonen. In Arnhem Zuid zoeken we nog 15 voorlezers. Jullie organisatie kan hieraan een steentje bijdragen door bijvoorbeeld een oproep in jullie nieuwsbrief te plaatsen. Laat het me a.u.b. weten als je hieraan mee willen werken.

Zelf voorlezer worden?
Jullie als professionals kunnen zelf uiteraard ook vrijwilliger worden. Het is geweldig om voorlezer te zijn. Er zijn minstens 4 redenen om je direct aan te melden:

1. Voorlezen is geweldig leuk om te doen.
2. Je doet een goede daad; het gezin waarin je gaat voorlezen heeft er veel baat bij
3. Je wordt zelf een betere professional door 20 weken een inkijkje te krijgen in een gezin
4. Je krijgt een bibliotheekpasje, dus je kunt zelf ook lekker uitgebreid aan het lezen slaan …

Heb je meer interesse in het begeleiden van gezinnen en voorlezers? Kijk dan ook eens naar de functie van vrijwillig coördinator!

Bedankt voor jullie medewerking!

Corinna Haese, projectleider VoorleesExpress Arnhem
06 – 5314 6445