VVE Zomerschool voor kind en ouder – een zomer vol taal!

27 juni 2019
Home > Nieuws > Over PAS > PAS nieuwsbrief > VVE Zomerschool voor kind en ouder – een zomer vol taal!

Deze zomer vindt op maar liefst 17 locaties in Arnhem de VVE Zomerschool plaats. Een mooie uitbreiding t.o.v. vorig jaar! De VVE Zomerschool wordt georganiseerd door SPA, Skar en Partou i.s.m. Stichting PAS.
De VVE Zomerschool biedt tijdens de lange zomervakantie een stimulerende en taalrijke omgeving voor peuters en kleuters (3 en 4 jarigen). Iedere week staat er een prentenboek centraal. Naar aanleiding van het verhaal worden activiteiten georganiseerd, er wordt over gepraat, de woorden worden geleerd en in nieuwe context gebruikt.

Inspiratiebijeenkomsten
De pedagogisch medewerkers zijn volop bezig met de voorbereidingen. Ze hebben zich laten inspireren en elkaar geïnspireerd tijdens een aantal gezamenlijke bijeenkomsten.

Ouderkindworkshops
Tijdens de Zomerschool is er iedere week een ouderkindworkshop voor de ouders waarin ze een bepaald onderwerp met elkaar bespreken. Samen bereiden ze een activiteit voor en voeren die uit in de groep. Ook krijgen ze tips wat ze thuis kunnen doen in de zomervakantie. De laatste vakantieweek is er een gezellige gezamenlijke afsluiting.

Samenwerking met Rozet
Rozet organiseert tijdens de zomervakantie het Woordenwinkeltje voor kinderen en ouders (zie elders in deze nieuwsbrief). Tijdens de VVE Zomerschool krijgen ouders hier informatie over, zodat ze daar in de vakantie met hun kind naar toe kunnen gaan. Ook bij het Woordenwinkeltje staat een boek centraal.