Weekendschool: ‘Weten wat je kunt en wat je wilt, motiveert.’

1 april 2021
Home > Nieuws > Weekendschool LOL > Weekendschool: ‘Weten wat je kunt en wat je wilt, motiveert.’

Stichting Leuk Om te Leren Weekendschool Arnhem gelooft erin dat kinderen het Leuk vinden Om te Leren en biedt hen in een driejarig traject de mogelijkheid hun horizon te verbreden en hun talenten te verkennen.

LeukOmteLeren is er voor gemotiveerde en getalenteerde leerlingen uit achterstandsituaties in de leeftijd van 10 tot 14 jaar. Zij starten met de Weekendschool als ze in groep 7 zitten en gaan door tot en met het eerste jaar van het voortzet onderwijs. De basisscholen waarvan zij afkomstig zijn vallen onder het onderwijsachterstandenbeleid van de gemeente Arnhem.

Gedurende drie jaar maken zij kennis met interessante mensen uit de samenleving en het bedrijfsleven. De Weekendschool zorgt voor deze ontmoetingen door een werkwijze die naast deze verbreding van de omgeving, het talent van het kind centraal stelt en ontwikkelt. Leerlingen en professionals inspireren elkaar hierbij.

Doordat de leerlingen van diverse scholen uit Arnhem komen en veel bedrijven in deze coronatijd gesloten zijn, biedt LeukOmteLeren op dit moment de gastlessen online aan. Wij zijn dan ook erg blij dat de gastdocenten hierin mee gaan wat al tot grote successen en mooie verwerkingsopdrachten van de leerlingen heeft geleid! Via onze website, Facebook, LinkedIn en Instagram zijn diverse foto’s te vinden die een mooie indruk geven. www.leukomteleren.nl

Door: Anky van Alst
Projectleider Weekendschool Leuk Om te Leren