Zomerschool Arnhem 2020: een verslag

21 september 2020
Home > Nieuws > Over PAS > PAS nieuwsbrief > Zomerschool Arnhem 2020: een verslag
“ik dacht dat we alleen maar een beetje gingen werken, wist niet dat we ook leuke dingen gingen doen “een deelnemer

De Zomerschool Arnhem voor leerlingen van groep 7/8 (en een paar leerlingen van groep 6)  is succesvol verlopen. De capaciteit was dit jaar verdubbeld: maar liefst 160 leerlingen bezochten de Zomerschool op de locaties De Spil en de Werf.

De leerlingen waren afkomstig van 17 verschillende scholen uit Arnhem. Sommigen wilden een leerzame en leuke zomer beleven, anderen wilden een achterstand inlopen die ze hadden opgelopen in de tijd dat ze thuis moesten blijven door de coronamaatregelen.

Succesfactoren waren onder andere: Pauzesport van het Sportbedrijf, de aanwezigheid van jongerencoaches, de sport- en speldag op Papendal en natuurlijk de inzet van de 10 leerkrachten, 12 begeleiders en de 2 locatieleiders.

Klas nieuwkomers
Dit jaar heeft er voor het eerst een nieuwkomersgroep meegedraaid in de Zomerschool. Dat was een groot succes. Zowel de leerkrachten en begeleiders van de groep als de leerlingen hebben veel geleerd en plezier gehad. Een leerling gaf aan: “de Zomerschool is goud”.

Ouders
Op beide locaties hebben we twee ouderbijeenkomsten georganiseerd. Gelukkig was het mooi weer, dus die konden buiten plaatsvinden. We hebben met ouders besproken wat het voor hen betekend heeft dat de kinderen gedurende de coronasluiting thuis zaten. Verder werden de ouders door de jongerencoaches geïnformeerd over het programma van de Zomerschool, en over de overgang naar het voortgezet onderwijs.

Na afloop hebben we bij ouders geëvalueerd wat zij van de Zomerschool vonden. Over het algemeen waren de reacties zeer positief: “Onze kinderen vonden Zomerschool superleuk en wij ook. De kinderen hebben extra rekenen en taal lessen gehad en vonden het erg top”.

Volg ons
Volg jij onze Facebook en instagram pagina’s al? Daar informeren we je in het voorjaar over de Zomerschool 2021.

Ook op onze website vind je meer informatie.