Zomerschool (groep 7 en 8) en Zomerschool VVE

Home > Zomerschool (groep 7 en 8) en Zomerschool VVE
“Ik zou willen dat het hele jaar zo leuk is als de Zomerschool”
een deelnemer
VIDEOCLIPFOTO COMPILATIEPROGRAMMA

Zomerschool Arnhem 2020

Dit jaar kunnen leerlingen uit groep 7 en 8 van 23 Arnhemse basisscholen (OAB) deelnemen aan de Zomerschool Arnhem. De Zomerschool zal plaatsvinden op KC De Werf en een nader te bepalen locatie in Arnhem-Zuid.

Data van de Zomerschool 2020: 27 juli t/m 14 augustus

Doelen van de Zomerschool:

• het onderwijsniveau op peil houden gedurende de zomervakantie
  • hiaten op taal- en rekengebied verkleinen
  • bevorderen van de doorgaande lijn PO-VO
  • bevorderen van de sociaal emotionele ontwikkeling

Het lesprogramma van de Zomerschool is ondergebracht in drie themaweken

• klimaat en biotoop
  • ondernemen
  • communicatie

Terugblik Zomerschool Arnhem 2019
In 2019 vierden we het 10 jarig jubileum van de Zomerschool Arnhem. Tachtig leerlingen uit groep 7 en 8 namen deel aan deze jubileum editie. Geniet mee met onze clip en fotocompilatie.

Zomerschool VVE

Dit jaar organiseren we samen met SPA en SKAR voor het derde jaar een zomerschool voor peuters en kleuters met een programma waar aandacht is voor taalontwikkeling, beweging en buitenspel.

Continuïteit in taalstimulering voor kinderen met een (risico op) taal/ontwikkelingsachterstand en kinderen die thuis weinig (Nederlandse) taalervaringen opdoen is van belang. Met name tijdens de lange zomervakantie is aanbieden van een taalrijke leeromgeving zinvol. De Zomerschool voor peuters en kleuters biedt deze rijke leeromgeving. Een belangrijk onderdeel is dat de Zomerschool de ouders bij het programma betrekt.

De Zomerschool is er voor peuters en kleuters tussen de 3 en 5 jaar. Een groep bestaat uit minimaal 8 en maximaal 16 kinderen. Per groep zijn er twee begeleiders en een vrijwilliger aanwezig.

Laten we contact houden

IMPRESSIE!

Terugblik op de Zomerschool 2019. Het was weer warm!

Meer informatie?