Conferentie Samen Thuis in Taal 11 oktober 2023 – 14.00-17.30 uur Rozet Centrum

20 september 2023
Home > Nieuws > Algemeen > Conferentie Samen Thuis in Taal 11 oktober 2023 – 14.00-17.30 uur Rozet Centrum

Op 11 oktober organiseren de partners van Samen voor Taal en 100% Geletterd alweer de vijfde conferentie Samen Thuis in Taal – over de samenwerking met ouders aan een taalrijke omgeving. Dit zal plaatsvinden in Rozet Centrum.

We bieden een interessant en interactief programma. Je krijgt inspiratie om zelf meteen aan de slag te gaan in je werk. Met collega’s en ervaringsdeskundigen wissel je ervaringen uit, krijg je concrete handvaten om in contact te komen met ouders, ervaar je hoe het is om laaggeletterd te zijn en je hoort wat bewezen effectief is om de samenwerking met ouders te versterken. Ook is de viering van het 35-jarig jubileum van Spel aan Huis onderdeel van het programma. Spel aan Huis is een landelijk programma wat in Arnhem wordt uitgevoerd door Rijnstad, partner van Samen voor Taal.

Inschrijven:

We hopen je op woensdag 11 oktober te verwelkomen! Meld je uiterlijk vrijdag 29 september aan via deze link. Er is een maximum van 150 deelnemers, dus schrijf je snel in. Indeling van de voorkeursessie gaat op volgorde van inschrijving

Het programma:

14:00 uur
Inloop en informatiemarkt met kraampjes

14:30 uur
Aftrap dagvoorzitter Tim Lenders en Keynote spreker Martine van der Pluijm over de aanpak Thuis in taal

15:00 uur
Open de deur naar lezen! Stijn Callewaert en Nicoleta Vandeputte laten zien hoe zij jonge gezinnen in Brussel inspireren om met taal en verhalen aan de slag te gaan.

15:30 uur
Inhoudelijke deelsessies

16:00 uur
Tijdens de wijkworkshops ga je in gesprek met andere werkers in je wijk over hoe we elkaar kunnen versterken om de thuisomgeving van kinderen in de wijk taalrijker te maken

16:30 uur
Lezing ‘Spelen met betekenis’ ter ere van 35 jaar Spel aan Huis

17:00 uur
Afsluiting door dagvoorzitter met Spoken Word

17:15 uur
Netwerkborrel

Samen voor Taal is een samenwerking van Stichting PAS, SKAR, Partou, VGGM, Actief Ouderschap, Gemeente Arnhem, Rijnstad en Rozet.
100% geletterd is een initiatief van Rozet en Hogeschool Arnhem Nijmegen.