Maak kennis met de medewerkers van Stichting PAS:
Maak kennis met de medewerkers van Stichting PAS:
Directeur Onderwijsinnovatie & Kansengelijkheid
Als Directeur van Stichting PAS en Stichting CLC Arnhem PO (onderwijsinnovatie) verbind ik de verschillende programma’s van beide stichtingen, om te komen tot het beste en meest passende aanbod voor alle kinderen. Samenwerken vanuit expertise, binnen een sterk netwerk in de wijk en de stad; waarbij kwaliteit, professionaliteit en onafhankelijkheid belangrijke uitgangspunten zijn. Samenwerken in de stad met alle partijen, met als doel om samen steeds beter te worden.
Kansengelijkheid betekent het recht op ongelijke behandeling.
Anderen in beweging krijgen, stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en in laten zien hoe
waardevol het is om jezelf te ontwikkelen
Projectleider Weekendschool Leuk Om te Leren
Als Projectleider ben ik werkzaam voor Stichting Leuk Om te Leren Weekendschool Arnhem. De Weekendschool zet zich in voor leerlingen in de leeftijd van 10 tot 14 jaar waarvoor een rijke ontwikkelcarrière niet vanzelfsprekend is.
Wij geloven erin dat leerlingen het Leuk vinden Om te Leren en bieden hen in een driejarig traject de mogelijkheid hun horizon te verbreden en hun talenten te verkennen.
Anderen in beweging krijgen, stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en in laten zien hoe waardevol het is om jezelf te ontwikkelen, daar zet ik mij graag voor in. Ik analyseer snel, check wat ik waarneem en spreek uit wat ik voel, altijd vanuit integriteit en met respect voor de ander.
Logopediste
Als Logopediste observeer ik de spraak- en taalontwikkeling van peuters met als doel om problemen zo vroeg mogelijk op te sporen. Indien nodig geef ik adviezen aan ouders en pedagogisch medewerkers. Ik bezoek voornamelijk kindercentra in de wijken Presikhaaf, Malburgen, Noord-Oost en Noord-West.
Communicatie is een belangrijke basis voor de verdere ontwikkeling
Aandacht voor taalontwikkeling jonge kind, een noodzaak!
Een kind dat zich goed kan uiten, heeft een basis voor de toekomst
Projectleider Monitoring & Evaluatie 4-14+
Ik houd mij bezig met de monitoring en evaluatie van het gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid (OAB). Hiervoor verzamel en analyseer ik uiteenlopende gegevens over de doelgroep OAB 4-14+. De resultaten worden – samen met de resultaten van VVE – gepubliceerd in de Arnhemse Monitor Kansengelijkheid. Op basis hiervan wordt bestaand beleid geëvalueerd en worden aanbevelingen gedaan voor nieuw beleid. Door het bereik van de doelgroep en de kwaliteit en de opbrengsten van de activiteiten in het onderwijs continue te blijven monitoren, draag ik graag bij aan de kansen van de Arnhemse jeugd!
Alle kinderen verdienen de kans op goed onderwijs en de juiste ondersteuning!
Programmamanager Kansengelijkheid
“Ik zie volop kansen. Voor kinderen. In de wijken van Arnhem. Met samenwerkingspartners. Als Programmamanager Kansengelijkheid werk ik daar samen met mijn collega’s aan. Ik heb daarbij aandacht voor het proces. Van visievorming tot concrete uitvoering. Ik houd ervan om ‘werelden’ aan elkaar te verbinden. Om zo bij te dragen aan een toekomst waar alle Arnhemse kinderen tot hun recht komen.”
Ik zie volop kansen. Voor kinderen. In de wijken van Arnhem
Met een diploma sta je sterk!
Intermediair OWRS
Ik ben Intermediair voor Woonwagen-, Roma en Sinti kinderen (0-23 jaar). Ik werk in de regiogemeenten Renkum, Lingewaard, Overbetuwe, Westervoort en Neder-Betuwe. Mijn kerntaak is het vervullen van een brugfunctie tussen leerlingen, ouders en scholen. Mijn werkzaamheden bevinden zich vooral op het terrein van voorlichting, advies en bemiddeling. Samen met ouders en kinderen voer ik de gezinsgerichte programma’s Spel aan de Wagen en Samen Leren uit.
Secretaresse
Ik werk samen met Annelies de Roo op het secretariaat. Ik ondersteun de PAS medewerkers bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Zo help ik bij het organiseren van cursussen en conferenties en redigeer en verstuur ik publicaties. Ook zorg ik voor een adequate afhandeling van vragen en verzoeken.
De kernwaarden van PAS zijn ook op ons van toepassingVerbindend, Ondersteunend en Deskundig
Kinderen leren van nature. Het is aan ons als volwassenen om de juiste omgeving te
creëren en de kinderen op het perfecte moment te faciliteren
Projectleider Professionaliseren & Ontwikkelen
Als Projectleider Professionaliseren & Ontwikkelen richt ik me op het realiseren van een vernieuwd professionaliseringsprogramma, dat aansluit op de vraag en behoefte uit het werkveld en inspeelt op actuele ontwikkelingen. Ik richt me op de professionalisering van VVE in met name de kinderopvang en onderbouw. Het programma sluit aan op de voorschoolse aanpak en de aanpak van gelijke kansen op scholen. Hierbij heb ik oog voor de doorgaande leerlijnen in de professionaliseringsaanpak. Op het gebied van kansengelijkheid in de kinderopvang en het onderwijs analyseer ik relevante ontwikkelingen en tendensen en neemt dit in het programma op.
Voor de VVE deskundigheidsbevordering organiseer ik een netwerk van trainers en begeleiders en verzorg ik de inkoop van scholing en training. Naast dit programma adviseer ik kinderopvang en scholen bij de implementatie van relevante VVE-methodes in de groepen.
Coach Passende Kinderopvang
Als Coach Passende Kinderopvang begeleid ik de Pedagogisch Medewerkers op de voorschoolse locaties met als doelen: werken aan inclusieve kinderopvang; opvang voor alle kinderen in een voor hen vertrouwde omgeving; het creëren van een stabiele pedagogisch-educatieve omgeving.
Lerend en spelend de wereld ontdekken.
Wat je aandacht geeft groeit
Opvang nieuwkomers in het onderwijs
Projectleider Nieuwkomers
Adviseur Kansengelijkheid
Als Projectleider Nieuwkomers richt ik me voornamelijk op het ondersteunen van besturen, scholen en leerkrachten met betrekking tot de opvang nieuwkomers in het onderwijs, waaronder vluchtelingenkinderen. Mijn expertise is het adviseren en meedenken over de meest praktische en haalbare oplossingen voor de vraagstukken die onderwijs aan nieuwkomers met zich meebrengt. Ook organiseer of geef ik trainingen en coach ik individuele leraren.
Programmamanager Vroegsignalering & Educatie
Adviseur Kansengelijkheid
Ik coördineer alle werkzaamheden op VVE-gebied waarbij het doel is de ontwikkelings- en onderwijskansen van de Arnhemse jeugd (2 – 6 jaar) te bevorderen. Voorbeelden van werkzaamheden zijn: het organiseren van deskundigheidsbevordering voor de professionals, het versterken van de doorgaande lijn, de samenwerking en de kwaliteit tussen de professionele organisaties en de implementatie van het beleid ouderbetrokkenheid. Verder adviseer ik de gemeente en instellingen bij de vormgeving en uitvoering van het beleid t.a.v. VVE.
Jong geleerd, Beter gedaan!
Alle kinderen verdienen de kans op goed onderwijs
Intermediair schoolcontactwerker Berbers, Marokkaans en Arabisch
Ik ben Intermediair tussen scholen, ouders en leerlingen. Ik word ingezet voor alle Arabisch sprekenden. Mijn taak is informeren, begeleiden, signaleren en bemiddelen. Ik probeer de ouders te betrekken bij het schoolgebeuren en hen te stimuleren de ontwikkeling van hun kinderen te volgen. Om mijn doelen te bereiken probeer ik te denken in beide culturen en naar een alternatief te zoeken, waarbij het kind altijd centraal staat. Kortom, ik streef naar een evenwicht in de driehoeksverhouding.
Intermediair schoolcontactwerker
Als Intermediair schoolcontactwerker stimuleer ik ouders in hun rol van actieve partner in het leer- en opvoedingsproces van hun kind;
Als de handen ineen worden geslagen kan 1+1 3 worden!
Intermediair OWRS
Adviseur Kansengelijkheid
Ik ben Intermediair voor Woonwagen-, Roma- en Sinti kinderen (0-12 jaar) in de gemeente Arnhem. Mijn kerntaak is het vervullen van de brugfunctie tussen leerlingen, ouders en scholen. Mijn werkzaamheden bevinden zich met name op het terrein van voorlichting, advies en bemiddeling. Daarnaast voer ik de gezinsgerichte programma’s Spel aan de Wagen en Samen Leren uit.
Iedereen kan leren!
De kernwaarden van PAS zijn ook op ons van toepassingVerbindend, Ondersteunend en Deskundig
Administratieve Ondersteuning
Ik werk samen met Ellen Hendriks op het secretariaat. Ik ondersteun de PAS medewerkers bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Zo help ik bij het organiseren van cursussen en conferenties en redigeer en verstuur ik publicaties. Ook zorg ik voor een adequate afhandeling van vragen en verzoeken.
Projectleider Samenwerken met Ouders
Adviseur Kansengelijkheid
Als Projectleider Samenwerken met Ouders richt ik me op het implementeren en verder ontwikkelen van het stedelijk beleid Ouderbetrokkenheid VVE: Ouders doen mee met VVE! Ik ondersteun (voor)scholen bij het uitvoeren van het beleid en organiseer trainingen.
Voor kinderen is het beter als pedagogisch medewerkers en leerkrachten samenwerken met ouders!
Ieder kind verdient een eerlijke kans voor een mooie toekomst
Intermediair Turks (primair onderwijs)
Ik ondersteun ouders in hun rol van actieve partner in het leer-en opvoedingsproces van hun kind. Op vraag van ouders en school organiseer ik voorlichtingsbijeenkomsten, trainingen en workshops bijvoorbeeld over opvoedingsondersteuning, culturele achtergronden, onderwijssysteem, schoolkeuze en financiële regelingen.
Daarnaast begeleid ik ouders bij hulpverleningsvragen en bij contacten op school en bij huisbezoeken.
Ik word ingezet als Intermediair voor de Turkse gemeenschap.
Coach Passende Kinderopvang
Als Coach Passende Kinderopvang begeleid ik de Pedagogisch Medewerkers op de voorschoolse locaties met als doelen: werken aan inclusieve kinderopvang; opvang voor alle kinderen in een voor hen vertrouwde omgeving; het creëren van een stabiele pedagogisch-educatieve omgeving.
Lerend en spelend de wereld ontdekken.
Het kind centraal als basis voor verdere ontwikkeling
Door samen bruggen te bouwen ga je dezelfde taal spreken!
Coach Nieuwkomers
Als Coach Nieuwkomers verzorg ik begeleidingstrajecten voor tweedejaars nieuwkomers, die doorstromen vanuit een taalklas naar een basisschool in hun buurt. Hierbij heb ik twee taken. Ten eerste coach ik de leerkracht op het gebied van NT2 didactiek en vaardigheden, zodat deze de nieuwkomersleerling optimaal kan ondersteunen. Ten tweede verzorg ik leerlingbegeleiding, waardoor het kind zo goed mogelijk kan aansluiten bij het leren in de nieuwe klas.