Ouders bezoeken de bieb

11 maart 2020
Home > Nieuws > Over PAS > PAS nieuwsbrief > Ouders bezoeken de bieb

Afgelopen week is een aantal moeders van de oudercursus op basisschool het Mozaïek naar de bibliotheek in Kronenburg geweest. We kregen een uitgebreide rondleiding van een medewerkster die enthousiast uitlegde hoe en waar de ouders met hun kinderen naar boekjes kunnen zoeken. Het systeem dat de bieb hanteert is namelijk best ingewikkeld met S/M/E. Die letters staan voor Start, Midden en Einde.

De moeders waren verrast bij het zien van voorleesboekjes in het Chinees, Arabisch of Pools en nog veel meer talen. De medewerkster was weer blij met de vertaling ervan in het Nederlands. Zo hebben we elkaar geholpen. Natuurlijk is er ook aandacht geweest voor prentenboeken. En voor spelletjes en films.

Eén van de moeders ging naar huis met een gratis boek en de bieb heeft er twee nieuwe leden bij. Kortom: een zinvolle tijdsbesteding op een lenteachtige dag in februari.

Mary Ekelmans