Mondmotoriek en schatzoeken

15 april 2020
Home > Nieuws > VVE > Logopedie > Mondmotoriek en schatzoeken

Als PAS logopedisten kunnen wij onze normale werkzaamheden maar deels uitvoeren. Daarom maken we van de gelegenheid gebruik om zgn. mondmotoriek pakketjes voor ouders af te geven op alle VVE intensief locaties. Dit is vooral nu handig omdat het tastbaar is en makkelijk toepasbaar voor de ouders. Goede mondmotoriek betekent uiteindelijk minder klachten en bijvoorbeeld minder lang beugelen op de lange termijn.
VVE basislocaties kunnen bij ons de inhoud van de pakketjes aanvragen. Wij leveren dan het materiaal inclusief instructies aan.

Schatzoeken
In de loop van volgende week ontvangen alle VVE locaties een leuke opdracht schatzoeken (voor binnen en buiten), met verzoek om dit uit te delen aan ouders. De opdrachten worden aangeleverd in het Nederlands, Turks en Arabisch.
Schatzoeken is bedoeld om taalbegrip te oefenen, en ouders en kind met elkaar in gesprek te laten gaan. De taal waarin geoefend wordt maakt niet uit; als ouders maar met hun kind communiceren.

Vragen? Zorgen om een specifiek kind op spraak/taalgebied? Neem vooral contact met ons op!

hartelijke groeten van de logopedisten van PAS,
Marga, Nicoline en Carlijn